
Wat is adverterenop social media?
Wat is adverterenop social media?
Vergroot de bekendheid van jouw merk, genereer leads, verhoog het aantal winkelbezoeken of online verkopen. Met social media campagnes als Reels, Stories, Feed berichten en nog vele andere mogelijkheden kun jij jouw doelgroep bereiken en overtuigen!
-
Gerichte advertenties
-
Meer volgers & klanten
-
Lage kosten per conversie
Doelgerichte social media campagnes op Facebook en Instagram
Doelgerichte social media campagnes op Facebook en Instagram

Met social media campagnes op Facebook en Instagram kun je gerichte campagnes tonen aan jouw potentiële klanten. Samen brengen we de klantreis in kaart en bepalen we welke content op welk moment aan de potentiële klant wordt getoond. Zo vergroot je de kans dat de klant voor jou kiest.
Een goed doordacht plan valt of staat met de meetbaarheid. Het grote voordeel van Facebook en Instagram is dat je met een Meta Pixel, een code op jouw website, kunt meten wat jouw bezoekers doen. Door deze gegevens te combineren met de data in Google Analytics, kunnen we jouw social media campagnes meten en optimaliseren.
Verbeter je conversiepercentage met
advertenties op Facebook en Instagram
De kracht van deze social media campagnes ligt voornamelijk in retargeting, het herhaaldelijk benaderen van jouw potentiële klant. Dankzij de Meta Pixel en Google Analytics kunnen we alles meten en op specifieke momenten in de klantreis andere content tonen aan potentiële klanten.
Deze retargeting social media campagnes kunnen ook worden ingezet tijdens zoekmachine optimalisatie (doorlinken naar dienstpagina’s). Dit is het vergroten van de vindbaarheid van jouw website op specifieke zoekwoorden in Google. Wanneer een bezoeker op jouw website belandt, zal hij ook bij concurrenten gaan kijken. Wanneer deze bezoekers vervolgens Facebook of Instagram openen, zien ze een social media campagne van jou. Op deze manier haal jij jouw bezoeker over de streep!
Ontdek onze klantcases
Ontdek onze klantcases
Paardzoektbaas
300+ nieuwe donateurs in 1 maand!
Mimoda
550% omzetgroei online
Het Vloerenhof
181% meer telefoontjes & 37% meer organisch verkeer
De meest gestelde vragen over social media campagnes
Wat kost adverteren op social media?
Dat hangt helemaal af van je doelstelling, doelgroep en platform. Bij het adverteren op social media bepaal je zelf hoeveel je uitgeeft, al starten de meeste ondernemers met een budget vanaf zo’n €5 tot €20 per dag. Dit is dus erg afhankelijk van het platform, zoals Facebook, Instagram, TikTok, LinkedIn, etc. Maar ook de strategie en de content zijn heel belangrijk. Hoe overtuig je je klant? Wat benoem je in de content? Wat is de klantreis die de potentiële lead doorloopt? Er is dus geen standaard voor wat het kost om te adverteren.
Wat is het verschil tussen promoten en een campagne?
Een promotie is dat snelle knopje ‘Bericht promoten’ onder je post. Klinkt makkelijk, maar je mist daarmee veel mogelijkheden. Een campagne is slimmer ingericht: die maak je via de advertentiebeheerder, met een duidelijk doel, gerichte segmentatie en meerdere versies om te testen. Dit betekent dat je meer controle hebt, wat leidt tot een beter resultaat.
Op welk platform kan ik het beste adverteren?
Dat ligt helemaal aan wie je wil bereiken. Zit je doelgroep op Instagram, Facebook, LinkedIn of misschien wel TikTok? Elk platform heeft z’n eigen kracht, en het werkt pas écht goed als je weet waar jouw klant zich bevindt.
Zo is Instagram perfect als je veel met beeld doet. Denk aan producten, sfeer, voor-en-na’s of behind-the-scenes. Daar scrollen mensen op gevoel.
Facebook is breder en ideaal als je een doelgroep van 30+ wil aanspreken. In de campagneresultaten komt Facebook dan ook vaak als winnaar naar boven.
LinkedIn is weer een plek voor B2B. Wil je beslissers bereiken of je expertise tonen in een zakelijke context? Dan zit je hier goed en vooral met leadcampagnes of content gericht op kennisdeling.
En dan als laatste: TikTok is dé plek als je jongere doelgroepen wil raken met creatieve of grappige content. Maar ook steeds meer ondernemers en dienstverleners posten hier simpele en laagdrempelige video’s.
Kan ik social media adverteren beter uitbesteden of zelf doen?
Het kan allebei, maar we zeggen het zoals ’t is: adverteren lijkt makkelijk, maar om écht resultaat te halen moet je testen, analyseren en wekelijks bijsturen. Heb je daar geen tijd voor of niet de kennis van? Dan is uitbesteden vaak een slimmer idee. Niet alleen omdat we graag samen met je aan de slag gaan, maar ook omdat dit op de lange termijn gewoon goedkoper is.
Een duidelijke strategie, pakkende content en het constant testen van je campagnes zijn superbelangrijk om het maximale eruit te halen. Het is dus niet zomaar wat advertenties aanzetten en hopen op resultaat. Het draait om structuur, data en optimalisatie.
Wat klanten over ons vertellen
-
Meer dan 30 reviews met 5 sterren.
Ben jij benieuwd hoe
jij er online voor staat?
Doe de gratis quickscan en ontdek hoe jouw bedrijf er online voorstaat. Wil je direct persoonlijk advies onder het genot van een kop koffie? Dan komen we graag langs voor een gratis adviesgesprek!
