
E-mail marketing
werkt nog steeds!
E-mail marketing
werkt nog steeds!
Je hebt al jarenlang een klantenbestand opgebouwd met waardevolle data, maar tot nu toe heb je hier nog niets mee gedaan. Of je nu een winkel bent of een webshop hebt, deze data is erg belangrijk. Met doelgerichte e-mailmarketing acties kun jij jouw klanten opnieuw activeren.
-
Betere klantbinding
-
Gepersonaliseerde e-mails
-
Terugkerende klanten
Het kleinste verschil in e-mailmarketing heeft de grootste impact
Bij het gebruik van e-mailmarketing voor jouw organisatie is het belangrijk dat er A/B tests worden uitgevoerd. Er moet namelijk structurele groei zijn in het aantal mensen dat de e- mails opent. Door verschillende tijdstippen, onderwerpen, titels en inhoud te testen, kom je erachter wanneer jouw klant het meest responsief is en op welk moment ze het vaakst hun e-mails openen. Als jouw klant de e-mail niet opent, testen we dezelfde e-mail met een ander onderwerp/tijdstip om te zien of de e-mail dan wel wordt geopend.
Voordelen van doelgerichte
e-mailmarketing
-
Laat jouw klanten vaker aankopen doen of diensten afnemen.
-
A/B-tests zorgen voor een betere openingsratio.
-
Laat de band groeien tussen jouw klanten en het bedrijf.
-
Een goedkope manier van marketing die snel rendeert.
Gepersonaliseerde e-mail
marketing in de massa
Met AI gaat er tegenwoordig een wereld voor ons open. Zo kunnen wij jouw e-mailmarketing in massa personaliseren. Per persoon kunnen we een onderscheid maken in het aankoopgedrag en welke tekst triggert om de e-mail te openen. Met unieke klantprofielen kun jij ervoor zorgen dat je jouw klanten op de meest prettige manier benadert met jouw producten of diensten.


Ontdek onze klantcases
Ontdek onze klantcases
Paardzoektbaas
300+ nieuwe donateurs in 1 maand!
Mimoda
550% omzetgroei online
Het Vloerenhof
181% meer telefoontjes & 37% meer organisch verkeer
De meest gestelde vragen over
e-mailmarketing
Wat zijn de voordelen van e-mailmarketing?
E-mailmarketing is en blijft één van de meest effectieve, maar ook één van de voordeligste marketingkanalen. Je communiceert rechtstreeks met mensen die zich bewust hebben aangemeld, eerder gebruik hebben gemaakt van jouw diensten of een bestelling hebben geplaatst. Je doelgroep is dus al geïnteresseerd, nu is het aan jou om die lead weer te laten converteren.
Dit doe je met een mail die meerwaarde biedt, maar waarbij je ook A/B-test, zodat je weet op welke tijdstippen jouw nieuwsbrief het meest geopend wordt en welke titel jouw doelgroep het meest triggert. Genoeg voordelen gehoord?
Wat is het beste platform voor e-mailmarketing?
Er is niet één platform dat het beste is. Mailchimp is een prachtig platform waarmee we vaak met onze klanten starten. We kunnen hier als PRO-partner mooie nieuwsbrieven in maken, A/B-testen en conversies scoren.
Als je meer automatiseringen wilt en wilt segmenteren in je doelgroep op basis van aankopen en zoekgedrag, dan kom je al snel uit bij een platform zoals Klaviyo. Zeker voor webshops is dat interessant. Klaar om te starten met e-mailmarketing via Mailchimp of Klaviyo? Dan komen wij graag langs voor een kop koffie!
Hoe start ik met e-mailmarketing?
Begin klein. Zorg voor een duidelijk doel. Denk bijvoorbeeld aan klanten die meerdere diensten afnemen: niet alleen de pvc-vloer die ze hebben laten leggen, maar ook de trap laten renoveren. Of klanten die vaker een order plaatsen op je webshop, in plaats van alleen dat ene shirtje.
Kies een platform, verzamel e-mailadressen en schrijf je eerste e-mails. Ben je klaar voor de volgende stap, of wil je daar direct mee beginnen? Dan kunnen wij je daarin ondersteunen. Liever eerst zelf een start maken en zien hoe effectief het is? Stuur gewoon eens een mailtje!
Wat zijn de kosten van e-mailmarketing?
De kosten hangen af van het platform dat je gebruikt en de grootte van je mailinglijst. De meeste tools hebben een gratis instapversie én ook betaalde licenties, bijvoorbeeld voor automatiseringen of grotere maillijsten. Daar betaal je al snel tussen de €19 en €149 voor. In extreme gevallen kan dit oplopen tot wel €1.000. Maar goed, vaak kun je al gratis starten. In het geval van Mailchimp kan dat zelfs met 500 contacten in je mailinglijst.
Wat klanten over ons vertellen
-
Meer dan 30 reviews met 5 sterren.
Ben jij benieuwd hoe
jij er online voor staat?
Doe de gratis quickscan en ontdek hoe jouw bedrijf er online voorstaat. Wil je direct persoonlijk advies onder het genot van een kop koffie? Dan komen we graag langs voor een gratis adviesgesprek!
